Nog genoeg te doen hier :) - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Adaja Mostert - WaarBenJij.nu Nog genoeg te doen hier :) - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Adaja Mostert - WaarBenJij.nu

Nog genoeg te doen hier :)

Door: Adaja

Blijf op de hoogte en volg Adaja

21 September 2014 | Finland, Joensuu

Hey allemaal,
hier komt weer een update van mijn afgelopen week.
Een week geleden had ik een bbq naast mijn appartement met Diede (een Nederlander), Lucien, Jea, Aaida, Tomi, Manon en ik. Het was een groep met veel nationaliteiten. De meeste mensen kende ik nog niet zo goed, maar we hebben een erg gezellige avond gehad. We hebben elkaar wat woorden in elkaars taal geleerd, een poging gedaan tot Afrikaans dansen en Diede, Manon en ik hebben Guus Meeuwis ter gehoren gebracht. De meeste vinden onze taal maar lelijk en grappig klinken..

Deze week heb ik overdag niet zoveel gedaan, omdat er ook gestudeerd moet worden. Vrijdag heb ik mijn eerste tentamen. Ik heb nu 1 boek uit en moet nog 1 boek lezen, dus deze week moet ik aardig aan de bak..

Maandag heb ik geluncht op de universiteit en daarna zijn Manon, Tomi en ik naar het winkelcentrum gegaan. Het winkelcentrum was groter dan had ik verwacht. Er zitten o.a een H&M, Jean Star, Only en Vans winkel in.

Dinsdagavond was er een bowlingsavond georganiseerd door ESN. Hier konden we ons met teams inschrijven. Ik zat in een team met Theresia, Thorin en Manon. Na het bowlen zijn we nog een met een groepje naar een bar gegaan. Op de terugweg moesten we naar huis lopen, omdat Lucien een lekke band had. Als je het met z'n allen loopt valt het wel mee.

Woensdagavond was er een feest in Ilona. Hier ben ik heengegaan met Tomi, Jae en Manon (en Conni daar kwamen we gelijk mee aan). Toen we binnen kwamen waren we de eerste...awkward!
De club heeft meerdere ruimtes waaronder een karaoke bar. Hier hebben wij ons de eerste 3 uur prima gemaakt...ik hoop dat de luisteraars zich ook vermaakt hebben (A). Rond een uurtje of 12 dachten we waar is iedereen toch...(er zouden namelijk meer exchange studenten komen), maar in de karaoke bar stonden alleen maar (dronken) Finnen. Toen ik naar de wc ging hoorde ik ineens harde muziek...bleek er nog een ruimte te zijn, DOM! Hier waren de andere studenten en hebben wij ons nog een paar uur vermaakt.

Donderdag heb ik niks gedaan, ook wel eens lekker!

Vrijdag hebben Manon, Theresia en ik wederom een poging gedaan om te sporten. Op zondag ben ik nog gaan basketballen met Theresia, maar er was m niemand en we hadden geen bal. Toen we een tijdje later terug kwamen bij het veld was er een jongen aan het schieten en we hebben met hem meegedaan. We hadden dus geen hoge verwachtingen vrijdag, maar tot onze verbazing waren er ongeveer 10 mensen en ze hadden materiaal voor ons. Het was een floorhockey training. Na een kwartiertje begonnen ze met partijen en wij hebben heel de tijd meegedaan. Het was leuk om weer een keer te sporten, maar hockey is toch niet helemaal mijn sport, heb meer in de weggelopen dan dat ik wat kon toevoegen.
Het valt mij wel op dat ze hier in Joensuu bijna geen sportteams hebben. De mensen waarmee wij hebben gehockeyd speelden alleen hier en zaten niet in een team of kregen geen trainen.

Zaterdag had ik een rustig dagje en precies op het moment dat ik honger kreeg werd ik uitgenodigd om bij Conni te eten samen met Diede, Manon, Nina (en later ook Tomi). We hebben een super gezellige avond gehad en veel gekletst en gelachen.
Ongeveer 10 uur later hadden we weer afgesproken om pannenkoeken te eten bij Manon. Dit was ook weer erg gezellig. Vorige week hebben Manon, Tomi en ik ook pannenkoeken gegeten. We gaan proberen om er een traditie van te maken en elke zondag bij iemand pannenkoeken te bakken.

Deze week heb ik nog niet zoveel plannen, maar dat komt wel goed uit, want ik moet nog een heel boek lezen..verder probeer ik om deze week een ritme te krijgen met vroeg opstaan, want op vrijdag begint om 8 uur ons tentamen, hellup!?

Tot over een week, groetjes!

  • 22 September 2014 - 22:24

    Rebecca :

    Het klinkt allemaal heel erg leuk. Ik moet dan ook gelijk denken aan mijn tijd in Zweden. Leuk hoor! Ik mis je wel een beetje hoor. We moeten maar snel een keer Skypen . Dikke kus van ons allemaal

  • 23 September 2014 - 08:10

    Adaja Mostert:

    Hey Rebec, ik mis jullie ook wel hoor :). Lijkt mij leuk om een keer te skypen!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Joensuu

Adaja

Hoi allemaal, Zoals jullie wel weten ga ik voor 4 maanden studeren in Finland. Om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn avonturen en ervaringen, ga ik proberen om een 'logboek' bij te houden. Het kan zomaar gebeuren dat ik 3 weken niks neerzet, maar daar komen we vanzelf achter! Groetjes, Adaja

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 6642

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 22 December 2014

Studeren in Joensuu

Landen bezocht: